Back To Top
Tην Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 στο αμφιθέατρο του σχολείου μας οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ Λυκείου υποδέχθηκαν την ολυμπιονίκη Βούλα Πατουλίδου στο πλαίσιο ενημερωτικής δράσης με θέμα «Το αθλητικό ιδεώδες ως τρόπος ζωής».
Η κ. Πατουλίδου καθήλωσε το κοινό με τις αφηγήσεις, τις σκέψεις, τις εκμυστηρεύσεις και τις περιγραφές της από το χώρο του αθλητισμού. «Δίδαξε» βιωματικά τις αξίες που απορρέουν από την ενασχόληση με τον αθλητισμό, παρότρυνε με το δικό της τρόπο όλους και όλες να επιτυγχάνουν τους στόχους τους και να ξεπερνούν τα «εμπόδια» της ζωής με επιμονή και υπομονή, και δέχθηκε ερωτήσεις μαθητών και μαθητριών.
Την ευχαριστούμε από καρδιάς!
Στις 19 Μαρτίου οι μαθητές της Α΄ επισκέφτηκαν την έκθεση Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία στο κέντρο ΝΟΗΣΙΣ, στην οποία παρουσιάζονται μοναδικά παραδείγματα σχετικά με το χαρτί, την τυπογραφία, τη μαγνητική πυξίδα, την πυρίτιδα, την πορσελάνη, τη μεταξουργία, τη χύτευση, τους αστρολάβους, τα πλοία, τα όργανα μέτρησης και άλλα, που αναδεικνύουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κινέζικου πολιτισμού σε πολλά πεδία και ενισχύουν ταυτόχρονα την άποψη ότι ο σύγχρονος κόσμος αποτελεί προϊόν σύνθεσης των επιτευγμάτων της Ανατολής και της Δύσης. Μέσα από τις θεματικές ενότητες (Αστρονομία και Μέτρηση του Χρόνου, Ναυσιπλοΐα και Προσανατολισμός, Υφαντουργία και Κέντημα, Κατασκευή Χαρτιού και Εκτύπωση) οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με εφευρέσεις των Κινέζων που δημιουργήθηκαν ακόμη και πριν από 5000 χρόνια και κατανόησαν την επίδραση των εφευρέσεων αυτών στην εποχή τους αλλά και στη διάρκεια του χρόνου. Κατασκευές που χρησιμοποιούνταν στην καθημερινή τους ζωή και τους διευκόλυναν μαρτυρούν πως η πυξίδα, η πυρίτιδα, το χαρτί, τα κινητά τυπογραφικά στοιχεία, η χύτευση του ορείχαλκου και του σιδήρου, ο σεισμογράφος, η βαλλίστρα, το σιδερένιο υνί τού αρότρου, η χειράμαξα, το πρυμναίο πηδάλιο, ήταν όλες, ανεξαιρέτως, εφευρέσεις των Κινέζων. Τέλος εντυπωσιακή ήταν η επίδειξη κατασκευής τυπογραφικού χαρτιού που παρουσιάστηκε στους μαθητές με βιωματικό τρόπο.
Η επίσκεψη όμως συνεχίστηκε με την παρακολούθηση της έκθεσης «Οι εφευρέσεις του Leonardo da Vinci», που φιλοξενεί το ΝΟΗΣΙΣ με αφορμή τη συμπλήρωση 500 ετών από τον θάνατο του Leonardo da Vinci. Ο Leonardo da Vinci ήταν ζωγράφος, μηχανικός, γλύπτης, αρχιτέκτονας, μουσικός, γεωλόγος, βιολόγος. Θεωρείται ακόμα και σήμερα κορυφαίος επιστήμονας, καλλιτέχνης και εφευρέτης. Δεν παρακολούθησε σχολικά μαθήματα. Παρατηρούσε, πειραματιζόταν και δημιουργούσε, με το αστείρευτο εφευρετικό πνεύμα του. Θα μπορούσε να μείνει στην ιστορία μόνο από το αποτύπωμά του ως ζωγράφος, ή επειδή εμπνεύστηκε το αλεξίπτωτο, ή γιατί επινόησε το ρουλεμάν.Στην έκθεση παρουσιάζονται αντίγραφα από 27 εφευρέσεις, πολλές από τις οποίες είναι λειτουργικές, καθώς και 20 πίνακες του Λεοναρντο ντα Βίνσι.Ιπτάμενη Μηχανή , ποδήλατο, σκάφανδρο, αλεξίπτωτο, αριθμομηχανή, πολεμική μηχανή, θωρακισμένη δεξαμενή, αυτοκίνητο, παραβολικές πυξίδες, σύστημα αναδίπλωσης γέφυρας είναι μερικές από τις εφευρέσεις του Ντα Βίντσι που είδαμε μπροστά μας. Η διάθεσή του να πετάξει τον οδήγησε στο να κατασκευάσει την έλικα και να φτάσει πολύ κοντά στο να πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο όνειρο του ανθρώπου, η κατάκτηση των αιθέρων. Δυστυχώς, αυτό έγινε αιώνες μετά, γιατί δεν είχε πιστέψει κανείς στη δυνατότητα υλοποίησης των σχεδίων του. Η ξενάγησή μας έκλεισε με την παρακολούθηση ταινίας σχετικής με τη ζωή του.
Δείτε το video της έκθεσης
https://www.noesis.edu.gr/leonardo-da-vinci/
Το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μαθητές και μαθήτριες του Β3 τη Δευτέρα 18/03/2019 στα πλαίσια του μαθήματος «Σύγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» με διδάσκουσα την Οικονομολόγο κα. Ταγαρά Κωνστάντζα. Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στους χώρους και τις αίθουσες του 3ου ορόφου του μεγάρου και αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες παρακολούθησαν ακροαματική διαδικασία στα πλαίσια Μονομελούς και Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων αντίστοιχα. Στη συνέχεια συνομίλησαν με την Πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης κα. Χειμαριού Καλλιρόη που απάντησε στα ερωτήματά τους αφού προηγουμένως τους ενημέρωσε για τη δομή, την οργάνωση, τις εκδικαζόμενες υποθέσεις και τη διαδικασία που ακολουθείται στα ποινικά δικαστήρια.
Τους μαθητές/τριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Τσιαντούλα Α. και Ταγαρά Κ.
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α3 και Α5 του σχολείου μας περιηγήθηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια διδακτικής επίσκεψης με το Λεωφορείο Πολιτιστικής Διαδρομής του ΟΑΣΘ. Τους δόθηκε η ευκαιρία να ξεναγηθούν στα πολυάριθμα μνημεία της πόλης από τους αρχαίους, ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς και βυζαντινούς χρόνους μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν τις θεματικές εκθέσεις στο κτίριο-μνημείο του Λευκού Πύργου και απόλαυσαν τη θέα της σύγχρονης Θεσσαλονίκης από τον εξώστη του 6ου ορόφου.
Η διδακτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας. Τους μαθητές/τριες συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: Κόκκινου Γ., Συριανού Ε. και Ταγαρά Κ.
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 τρία τμήματα της Α’ Λυκείου (Α1, Α2, Α4) πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι. Τα παιδιά και οι συνοδοί τους είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο ντοκιμαντέρ. Το πρώτο με τίτλο “Yesterday/Tomorrow” παρουσίαζε δεκατέσσερις νέους από το Μαρόκο, καινούριες αφίξεις σ’ ένα κέντρο υποδοχής προσφύγων της Ισπανίας , οι οποίοι συμφωνούν να πάρουν μέρος σ’ ένα θεατρικό πρότζεκτ. Το δεύτερο ντοκιμαντέρ με τίτλο “SkipandtheRhythmRangers” ακολουθεί μια ομάδα εφήβων από την Ολλανδία, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μια ομάδα χορού που ετοιμάζεται να διαγωνιστεί για τον τίτλο του καλύτερου χορευτικού σχήματος για ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα. Βλέπουμε την προετοιμασία 5 αγοριών, που παρά τα πειράγματα στο σχολείο – γιατί ο χορός είναι μόνο για κορίτσια – και παρά τους περισπασμούς της εφηβείας συνεχίζουν την προετοιμασία τους.
Μετά από κάθε προβολή ακολουθούσε γόνιμος διάλογος που πραγματευόταν το θέμα της κάθε ιστορίας. Τα σχόλια των μαθητών/τριών μας ήταν ενθουσιώδη.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Αραμπατζή Β., Βενέτη Α., Παπαϊωάννου Χρ., Φανουργάκης Π.
Στα πλαίσια του Open House, του θεσμού που έχει καθιερωθεί στην πόλη μας, όπως και σε άλλες πόλεις του κόσμου και πραγματοποιείται κάθε χρόνο, οργανώσαμε με τους μαθητές της Γ΄ λυκείου επίσκεψη στο Αλατζά Ιμαρέτ και στο Ισλαχανέ. To Αλατζά Ιμαρέτ είναι ένα μικρό χαρακτηριστικό δείγμα των θησαυρών που έχει την τύχη να φιλοξενεί η πόλη μας ως αρχιτεκτονική κληρονομιά της Οθωμανικής περιόδου της ιστορίας της. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό κτίριο του 15ου αιώνα, ενώ το όνομα του πιθανότατα προέκυψε από τον μοναδικό για τα χαρακτηριστικά του πολύχρωμο μιναρέ που κοσμούσε το κτίσμα. (alaca = αλατζά = χρωματιστός). Ο χώρος του χρησιμοποιήθηκε ως τζαμί, πτωχοκομείο, και ιερατική σχολή (Μεντρεσές). Το Αλατζά Ιμαρέτ αποτελείται από μία ορθογώνια κεντρική αίθουσα προσευχής που στεγάζεται με δύο μεγάλους θόλους, τέσσερα πλάγια διαμερίσματα, σκεπασμένα επίσης με τρούλους, τα οποία εξυπηρετούσαν τα συσσίτια και την ιερή διδασκαλία, και μία στοά με κίονες στην πρόσοψη, η οποία φέρει στην οροφή της πέντε μικρούς θόλους. Όλοι οι τρούλοι ήταν αρχικά καλυμμένοι με φύλλα μολύβδου. Στη νοτιοδυτική γωνία του κτιρίου υψωνόταν μιναρές, ο οποίος κατεδαφίστηκε μεταξύ των ετών 1925 και 1930, όπως συνέβη και με τους υπόλοιπους μιναρέδες της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να σώζεται στις μέρες μας μόνο η βάση του. Αφού μας πληροφόρησαν για όλα αυτά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία οι υπεύθυνοι της ξενάγησης, στη συνέχεια περιεργαστήκαμε τα έργα τέχνης (κατασκευές από μαλλιά και ύφασμα στερεωμένες σε πασσάλους που παριστάνουν μορφές κυρίως γυναικείες με αναφορές στην κινέζικη παράδοση) της Μαριάννας Ιγνατάκη, που φιλοξενούνταν στον χώρο. Κατόπι, κατευθυνθήκαμε προς το Ισλαχανέ, που ήταν ο επόμενος προορισμός μας. Το Ισλαχανέ είναι το πρώτο συγκρότημα ορφανοτροφείου – τεχνικής σχολής της πόλης με μεγάλο ταξίδι ζωής από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα. Στους χώρους του έχουν φιλοξενηθεί τα τελευταία 150 χρόνια εξαιρετικοί τεχνίτες όλων των ιδικοτήτων: από τη σιδηρουργία και την ξυλουργική μέχρι την υποδηματοποιία και τη ραπτική. Το Μηχανουργείο Αξυλιθιώτη ή «Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων Χαμιδιέ», όπως είναι επίσης γνωστό, και τα χιλιάδες εργαλεία του αποτυπώνουν τη βιομηχανική –και όχι μόνο– ιστορία της Θεσσαλονίκης στον 20ό αιώνα. Εργαλειομηχανές κοπής (τόρνος, φρέζα, δράπανος, πριόνι), εργαλεία επεξεργασίας (δίδυμος τροχός, τύμπανο καθαρισμού χυτών) και άλλα αντικείμενα, όπως καρότσια, ζυγαριές, μέγγενες και κλειδιά, αποτυπώνουν την ιστορία του κτιρίου και τις ποικίλες εργασίες που εκτελούνταν στο εσωτερικό του. Τα εργαλεία επιλέχθηκαν με βάση τις θεματικές ενότητες της έκθεσης, την αντιπροσωπευτικότητα, την παλαιότητα και την ιστορικότητά τους, τη σημασία και τον ρόλο του καθενός από αυτά στην εξέλιξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων. Αφού ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για τη χρήση πολλών από αυτά, ξεκουραστήκαμε στο προαύλιο και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Κείμενο της κας Βασιλικής Παναγιώτου, φιλολόγου του ΓΕΛ Μίκρας
Νοέμβριος 2018
Την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018 οι μαθητές της Α΄ Λυκείου συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους παρακολούθησαν την παράσταση VanGoghAlive στη ΔΕΘ. Η εμπειρία μοναδική, δεδομένου ότι είχαν τη δυνατότητα να δουν και να θαυμάσουν τους υπέροχους πίνακες ζωγραφικής του μοναδικού καλλιτέχνη μέσα από εικόνες που ρέουν σε γιγάντιες οθόνες, ήχο surround, διεγείροντας όλες τις αισθήσεις.
Την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018, οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας Μίκρας του Δήμου Θέρμης με έδρα την Καρδία, μετά από έγκριση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ, έκανε ενημέρωση στους μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας για την σεισμική προστασία καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης σε περίπτωση σεισμού. Ευχαριστούμε από καρδιάς για την εθελοντική τους προσφορά στην εκπαίδευση των μαθητών μας.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΓΕΛ Μίκρας
Από την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018, πέντε μαθητές του σχολείου μας πήραν μέρος στο πρώτο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (M.U.N.) που διοργάνωσε η Γερμανική Σχολή της Θεσσαλονίκης εκπροσωπώντας την Τσεχία. Οι μαθητές μας αυτοί ήταν από την Α' Λυκείου η Ραφαέλα Π. (Economic and Financial Committee) και από τη Β' Λυκείου οι Δέσποινα Σ. (Disarmament and International Security Committee), Ζωή Τ. (Special Political and Decolonization Committee) και Δέσποινα Τ. (Social, Humanitarian and Cultural Committee).Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη Β' Λυκείου ο μαθητής μας Ιωακείμ Δ. πήρε τιμητική διάκριση (honorarymention) για την εξαιρετική του δουλειά στο συμβούλιο των Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CouncilofEUMinisters).
Μπράβο και στους πέντε μαθητές μας για τη συμμετοχή τους !
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Χρύσα Παπαϊωάννου