foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

ΓΕΛ ΜΙΚΡΑΣ

Γενικό Λύκειο Μίκρας

Εκπαιδευτικό υλικό

Για δεύτερη χρονιά το σχολείο μας, το ΓΕΛ Μίκρας, είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με το LiceoScientificoG.Galilei στο Borgomanero της Ιταλίας, μέσα στo πλαίσιo του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο UrbanandRuralLandscapesμε τη συμμετοχή 27 μαθητών/τριων και τεσσάρων εκπαιδευτικών από την Ελλάδα και την Ιταλία. Αφού οι μαθητές/τριες μας έκαναν έρευνα και φωτογραφίσανε αστικά τοπία και τοπία της υπαίθρου που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, έφτασε ο καιρός όπου οι συνάντηση των μαθητών/τριων των δύο χωρών από ψηφιακή έγινε δια ζώσης.

Ακολουθεί μία σύντομη περιγραφή των δύο εβδομάδων της ανταλλαγής των μαθητών/τριων με συμμαθητές/τριες από την Ιταλία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

BorgomaneroItaly-- ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ – ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023

Το e-twinning ήταν μία μοναδική εμπειρία που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ! Όλοι περάσαμε τόσο ωραία και δημιουργήσαμε πολλές ευχάριστες αναμνήσεις!

Στην αρχή αφού αποφασίστηκαν τα ζευγάρια Ιταλών – Ελλήνων, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε λίγο μέσω μηνυμάτων και οικογενειακών βιντεοκλήσεων. Έπειτα, οι Έλληνες ταξιδέψαμε στα σπίτια των ιταλικών οικογενειών με απίστευτη ανυπομονησία και αγωνία! Ήταν μία πραγματικά πρωτόγνωρη εμπειρία το ότι περάσαμε μία εβδομάδα με ανθρώπους που δεν ξέραμε καλά, αλλά πολύ γρήγορα γνωριστήκαμε και γίναμε καλοί φίλοι!

Το Σάββατο αφού φτάσαμε στην πόλη, πήγαμε στο σχολείο τους όπου παίξαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας όλοι μαζί. Η Κυριακή ήταν μία μέρα με ελεύθερο πρόγραμμα με τις οικογένειες που μας φιλοξενούσαν.. Την Δευτέρα το πρωί, αφού πήγαμε στο σχολείο και μας δόθηκαν οδηγίες για την εργασία που έπρεπε να διεκπεραιώσουμε, αφιερώσαμε την υπόλοιπη ημέρα στα μνημεία της περιοχής, χωριστήκαμε σε ομάδες και τραβήξαμε βίντεο με αυτά. Την Τρίτη πήγαμε στο Μιλάνο όπου επισκεφθήκαμε το μουσείο Λεονάρντο ντα Βίντσι (το μεγαλύτερο μουσείο επιστημών στην Ιταλία) και το πανέμορφο Duomo. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε την πολύ εντυπωσιακή αγορά του Μιλάνου και δεν θέλαμε να επιστρέψουμε πίσω. Την Τετάρτη πήγαμε στην Όρτα όπου είδαμε την λίμνη και τη μικρή γραφική πόλη. Εκεί παίξαμε ένα κυνήγι θησαυρού χωρισμένοι σε ομάδες. Μας δόθηκαν μερικά χαρτιά με φωτογραφίες από μέρη της πόλης και εμείς έπρεπε να τα βρούμε. Έτσι γνωριστήκαμε περισσότερο μεταξύ μας, αλλά και καταφέραμε να εξερευνήσουμε την όμορφη περιοχή! Την Πέμπτη κατευθυνθήκαμε στις Άλπεις, όπου είδαμε το βουνό Monte Rosa! Είχαμε καιρό να δούμε χιόνι οπότε φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία και παίξαμε χιονοπόλεμο! Αφού ξεναγηθήκαμε στο αλπικό χωριό, φάγαμε όλοι μαζί ένα από τα πιο παραδοσιακά φαγητά της περιοχής και γυρίσαμε πίσω. Την Παρασκευή το πρωί στο σχολείο, επεξεργαστήκαμε τα βίντεο που τραβήξαμε την Δευτέρα και τα παρουσιάσαμε στην πρώτη τάξη του λυκείου της Ιταλίας, μαζί με λίγα λόγια για κάποια μνημεία της Θεσσαλονίκης. Το ίδιο βράδυ μαζευτήκαμε όλοι σε μία αίθουσα για το αποχαιρετιστήριο πάρτι, γιατί δυστυχώς η επίσκεψή μας είχε πλέον τελειώσει... Χορέψαμε, φάγαμε και περάσαμε καλά! Το Σάββατο το πρωί μαζευτήκαμε όλοι μαζί για τα τελευταία αντίο και με κλάματα και στενοχώριες γυρίσαμε πίσω, αλλά με την υπόσχεση ότι θα τα πούμε και πάλι από κοντά με τους νέους μας φίλους σε ενάμιση περίπου μήνα στην Ελλάδα…

Ελεάννα Ζιώγα Α1

Τρίλοφος-- ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Στις 25 Μαρτίου καλωσορίσαμε τους Ιταλούς φίλους μας στην Ελλάδα. Τους υποδεχτήκαμε όλοι μαζί στο αεροδρόμιο. Κάθε οικογένεια είχε ετοιμάσει πλούσιο πρόγραμμα για εκείνο το σαββατοκύριακο. Κοντινές αποδράσεις και καλό φαγητό.

Η Δευτέρα ξεκίνησε με πρωινό μπουφέ στο αμφιθέατρο του σχολείου όπου συγκεντρωθήκαμε για να μας δοθούν οδηγίες για την εργασία που έπρεπε να φέρουμε εις πέρας ώστε να την παρουσιάσουμε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας την Παρασκευή και γενικότερα για να οργανωθούμε πριν πάμε στον πρώτο μας προορισμό, την Θεσσαλονίκη. Επισκεφτήκαμε την Ροτόντα, την Αψίδα του Γαλέριου, την αγορά Μοδιάνο, το λιμάνι και πήραμε μία γεύση από την παραλία της πόλης κάνοντας βόλτα με ένα από τα καραβάκια.

Την Τρίτη επισκεφτήκαμε την Καστοριά. Πιο συγκεκριμένα πρώτος μας προορισμός ήταν το Σπήλαιο του Δράκου με την υπέροχη ξενάγηση . Στη συνέχεια πήγαμε στο Ντολτσό το οποίο είναι η παλιότερη περιοχή της Καστοριάς με παραδοσιακά σπίτια . Αφού φάγαμε μεσημεριανό στην περιοχή της Χλόης φύγαμε για τον νεολιθικό οικισμό στο Δισπηλιό.

Την Τετάρτη επισκεφτήκαμε για δεύτερη φορά την Θεσσαλονίκη . Αυτή την φορά όμως την διασχίσαμε με τα πόδια. Είδαμε πλήθος μνημείων όπως τον Πύργο του Τριγωνίου, τα Βυζαντινά Τείχη της πόλης, τον Nαό του Αγίου Δημητρίου και την Κρύπτη, την Ρωμαϊκή Αγορά μαζί με το μουσείο που βρίσκεται εκεί και το Μπέη Χαμάμ . Ύστερα επισκεφτήκαμε την Πλατεία Άθωνος και τελειώσαμε την επίσκεψη μας με κάποια μέρη ορόσημα της πόλης μας δηλαδή τον Λευκό πύργο, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τις ‘’Ομπρέλες’’ του εικαστικού καλλιτέχνη Ζογγολόπουλου.

Την Πέμπτη επισκεφτήκαμε το χωριό Λιβάδι και μας έγινε ενημέρωση σχετικά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική από τους ανθρώπους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θέρμης. Αφού τσιμπήσαμε από τον μπουφέ που μας προσφέρθηκε ολοκληρώσαμε την επίσκεψη με μία μικρή πεζοπορία στο χωριό και στο δάσος.

Την Παρασκευή μαζί με τους Ιταλούς μαθητές παρουσιάσαμε στα αγγλικά σε άλλους μαθητές του Λυκείου μας το υλικό που συγκεντρώσαμε από τις εκδρομές-επισκέψεις που κάναμε. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με αποχαιρετιστήριο πάρτυ που οργανώθηκε με την συνδρομή των γονιών δίπλα στη θάλασσα της Περαίας.

Κάθε μέρα αφού ολοκληρωνόταν το πρόγραμμα του e-twinningμε όλη την ομάδα συμμετεχόντων και τους εκπαιδευτικούς, κάθε οικογένεια έκανε το δικό της πρόγραμμα. Αυτή η εμπειρία όμως έφτασε σύντομα στο τέλος της και αποχαιρετήσαμε τους Ιταλούς φίλους μας με την υπόσχεση να μη χαθούμε και με την πρώτη ευκαιρία να τα ξαναπούμε από κοντά.

Αραμπατζή Αριάδνη Α4

IMG1IMG2

IMG4IMG5

IMG5IMG6

Για περισσότερες Φωτογραφίες πατήστε εδώ.

Για να δείτε τα Padlet με τις εργασίες των μαθητών και τις επισκέψεις σε Ελλάδα και Ιταλία πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους: